Over Knobby's - Delft | redenen voor het kiezen van huiswerkbegeleiding
15724
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15724,qode-listing-1.0.1,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive

Over Knobby’s

Knobby’s is opgericht vanuit het gedachtegoed dat leren heel leuk kan zijn, als je maar weet hoe je dat aan moet pakken. Mathieu Giard, oprichter van Knobby’s huiswerkbegeleiding, heeft meer dan 12 jaar ervaring met werken met jongeren. Naast de studie Lucht- en ruimtevaarttechniek aan de TU Delft werkte hij bij het Kinderdagverblijf De Lange Keizer te Delft. Dat beviel hem zo goed dat hij heeft besloten zijn IT-baan op te zeggen om samen met jongeren aan de slag te gaan. Hij heeft daar veel meer feeling voor. Daarnaast is Mathieu jaren jeugdtrainer geweest op hockeyclub Hudito wat ook weer aansluit bij de keuze voor zijn eigen huiswerkbegeleiding.

 

Waarom huiswerkbegeleiding

Maar waarom huiswerkbegeleiding en welke ervaring kan hij delen? Zelf heeft hij vijf jaar huiswerkbegeleiding genoten, omdat thuis de samenwerking tussen ouder en kind niet goed ging. Spanningen liepen hoog op en er was continu een gespannen sfeer. Dat wilden zijn ouders niet meer voor hem en daarom is hij naar huiswerkbegeleiding gegaan. Daar heeft hij de basis gelegd voor het léren leren, waar plannen een belangrijk onderdeel was. Tot op heden maakt hij gebruik van die opgedane ervaring met een beetje zijn eigen touch eraan. Meegaan met de tijd zullen we maar zeggen.

De kracht van Knobby’s is vooral het motiveren van scholieren. Vertrouwen is één van de belangrijkste waarden binnen Knobby’s. Twee andere belangrijke waarden zijn flexibiliteit en plezier.

  • Vertrouwen: de basis is vertrouwen hebben in elkaar. Ouders <-> Knobby’s <-> kind.
  • Flexibiliteit: twee type kaarten, per dag kun je kiezen of je komt of niet, weekenden geopend (bij voldoende animo).
  • Plezier: scholieren zijn graag bij Knobby’s en daarom is de drempel om te komen niet hoog. Gevolg is dat ze vanzelf willen leren.

Wil jij meer weten over Mathieu en het ontstaan van Knobby’s? Neem contact op of kom gewoon eens langs.

3 dagen gratis meelopen?

 

Wil je erachter komen of Knobby’s werkwijze bij jou past? Dan ben je van harte welkom om 3 dagen te komen studeren.

 

KOM JE OOK?

De begeleiding bij Knobby’s

 

Bij Knobby’s komen scholieren die begeleiding/ coaching nodig hebben bij hun dagelijkse huiswerk en bij het maken van hun eigen (dagelijkse) planning. Er wordt na verloop van tijd een hoge zelfstandigheid van de scholieren verwacht en dat ze zelf initiatief leren nemen in het vragen om hulp. Hetzij bij een begeleider, hetzij bij een medescholier. Samenwerken is namelijk leuker dan alles alleen te moeten doen en waarom het wiel opnieuw uitvinden?

 

Sommigen scholieren komen ook omdat ze gewoon een plek nodig hebben om te leren. Het is moeilijk voor deze scholieren om zichzelf iedere dag te motiveren om aan school te zitten. Ze zijn thuis veel sneller afgeleid en verzanden dan in hun schoolwerk.

 

 

 

De 7 voordelen van Knobby’s huiswerkbegeleiding:

 

  • de thuissfeer verbetert al na één week
  • je leert leren en daarom wordt leren leuker
  • je leert hoe je een planning maakt en uitvoert
  • je krijgt veel meer zelfvertrouwen
  • je maakt een hoop nieuwe vrienden
  • in overleg ook in vakanties en weekenden open
  • je krijgt bij aanmelding een welkomstcadeautje…

Léren leren

 

Knobby’s legt het accent op léren leren. Lange teksten leren of veel woordjes moeten leren is lastig en vaak ook saai. Nadat een toets is gemaakt is de scholier vaak een paar dagen daarna de lesstof voor een groot deel weer vergeten. Dus hoe zorgen we ervoor dat de opgedane kennis in het lange termijn geheugen komt. Met verschillende methodieken wordt het leren van teksten een leukere onderneming. Voorbeelden van toegepaste methodieken:

 

  • mindmap: het in kaart brengen van de belangrijkste aspecten van het te leren onderwerp + tekeningen maken ipv alleen teksten opschrijven
  • planning: hier wordt onder andere gebruik gemaakt van de Scrum methodiek – “to-do, doing, review, done”. Ver vooruit plannen zorgt voor kleine beetjes leren
  • woorden leren: ouderwets stampen, overhoring-tools (WRTS/ quizlet), onderling overhoren
  • gestructureerd werken: bij elk vak kun je een stappenplan maken voor het consequent uitvoeren van opdrachten

 

Dit zijn een paar voorbeelden waar we mee werken. Het is belangrijk dat we blijven zoeken naar welke methodiek het beste aansluit bij de scholier. Wil je meer weten hoe wij dit aanpakken? Bel even of kom gerust eens langs.