Knobby’s is een huiswerkbegeleiding waar je leert leren. We gaan op zoek naar welke methode het beste aansluit bij de scholier. Met een hoge mate van zelfstandig leren, word je ondersteund bij het plannen van je schoolwerk. Samen wordt gekeken naar je leertempo en daar wordt de planning op afgestemd. Wil je advies over wat voor planner je het beste kunt gebruiken en hoe je deze moet gebruiken? Ik kan je helpen! Bel of mail mij hierover.
Knobby’s gaat als volgt te werk:
Wil je erachter komen of Knobby’s werkwijze bij jou past? Dan ben je van harte welkom om 2 dagen te komen studeren.
De training zal zijn voor het Centraal Schriftelijk Examen. Wat houdt de training precies in en is er ook ruimte voor ontspanning? Wat gaan we doen?
Examentraining: hoe, wat, wanneer
Wil jij meer weten hoe Knobby’s het voorbereiden op de examens aanpakt? Stuur mij dan een bericht. Vertel kort hoe jouw kind ervoor staat, dan kan ik wellicht al kort een plan voorleggen.
In de meivakantie hebben we een vast programma die we dagelijks gaan volgen. Start is om 9u tot 16u. Daarin maakt de scholier zelf een schema wat er per dag gedaan moet worden. De strategie wordt per scholier gemaakt.
Programma:
08:45u Aankomst Knobby’s, relaxed kletsen en opstarten
09:00u Start van óf een examen óf nakijken van eerder gemaakte examen
12:00u Examen klaar, ontspannen en pauze voor een uur
13:00u Start deel 2 van de dag. Zie doel van 09:00u
16:00u Afsluiten dag, naar huis en ontspannen
Tijdens vakantie kunnen we op dinsdag een activiteit na het leren doen. Denk daarbij aan spelletjes op kantoor of iets dergelijks. Donderdag kunnen we in de pauze pizzamiddag houden, maar dat zal met de scholieren overlegd worden.
Wanneer is nou handig?
Dat is afhankelijk van hoe de scholier er na de 3 schoolexamens voorstaat. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat het Centraal Examen vanaf april nog heel ver weg lijkt te zijn. Je ziet dan dat de scholier echt te laat begint aan het leren van de examens.
Bedrag kan in meerdere termijnen worden betaald.
Het is lastig om per vak de juiste leerstrategie toe te passen. Samenvatten is één van de meest toegepaste methode om teksten te leren, echter het rendement daarvan is niet equivalent aan de tijd die eraan besteed is. Om dat rendement te verhogen werkt Knobby’s met verschillende methodes die beroep doen op de metacognitieve kennis en vaardigheden. Voor elk vak en scholier is dat anders. De scholier wordt dus uitgedaagd kritisch te kijken naar zijn eigen (leer)gedrag door middel van zelfreflectie.
Een ander onderdeel van het léren leren is het nemen van voldoende pauze met beweging en dat staat dan ook hoog in het vaandel bij de begeleiding. Niet alleen de beweging is van belang, maar ook de sociale interactie met de overige scholieren is even zo belangrijk.