Huiswerkbegeleiding
15598
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15598,bridge-core-3.3.3,qi-blocks-1.3.5,qodef-gutenberg--no-touch,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-30.8.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-8.2,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16249

Huiswerkbegeleiding bij Knobby’s

Léren leren

 

Knobby’s is een huiswerkbegeleiding waar je leert leren. We gaan op zoek naar welke methode het beste aansluit bij de scholier. Met een hoge mate van zelfstandig leren, word je ondersteund bij het plannen van je schoolwerk. Samen wordt gekeken naar je leertempo en daar wordt de planning op afgestemd. Wil je advies over wat voor planner je het beste kunt gebruiken en hoe je deze moet gebruiken? Ik kan je helpen! Bel of mail mij hierover.

 

Knobby’s gaat als volgt te werk:

  • leren is fun!
  • coaching bij het plannen van je huiswerk en het uitvoeren daarvan
  • individuele begeleiding (bijles) bij het uitleggen van de stof
  • ieder zijn eigen werkplek
  • gezamenlijk leren, gezamenlijk fun!

2 dagen gratis meelopen?

 

Wil je erachter komen of Knobby’s werkwijze bij jou past? Dan ben je van harte welkom om 2 dagen te komen studeren.

 

VERTEL MIJ MEER HIER OVER!

Eindexamentraining

De training zal zijn voor het Centraal Schriftelijk Examen. Wat houdt de training precies in en is er ook ruimte voor ontspanning? Wat gaan we doen?

 

Examentraining: hoe, wat, wanneer

Wil jij meer weten hoe Knobby’s het voorbereiden op de examens aanpakt? Stuur mij dan een bericht. Vertel kort hoe jouw kind ervoor staat, dan kan ik wellicht al kort een plan voorleggen.

 

In de meivakantie hebben we een vast programma die we dagelijks gaan volgen. Start is om 9u tot 16u. Daarin maakt de scholier zelf een schema wat er per dag gedaan moet worden. De strategie wordt per scholier gemaakt.

 

Programma:

08:45u        Aankomst Knobby’s, relaxed kletsen en opstarten

09:00u        Start van óf een examen óf nakijken van eerder gemaakte examen

12:00u         Examen klaar, ontspannen en pauze voor een uur

13:00u         Start deel 2 van de dag. Zie doel van 09:00u

16:00u         Afsluiten dag, naar huis en ontspannen

 

Tijdens vakantie kunnen we op dinsdag een activiteit na het leren doen. Denk daarbij aan spelletjes op kantoor of iets dergelijks. Donderdag kunnen we in de pauze pizzamiddag houden, maar dat zal met de scholieren overlegd worden.

 

Wanneer is nou handig?

Dat is afhankelijk van hoe de scholier er na de 3 schoolexamens voorstaat. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat het Centraal Examen vanaf april nog heel ver weg lijkt te zijn. Je ziet dan dat de scholier echt te laat begint aan het leren van de examens.

 

  • Optie 1: wil je alleen in de meivakantie gebruikmaken van de training. Kosten daarvoor zijn €450.
  • Optie 2: wil jij gebruik maken van deze examenbegeleiding die start op 28 april en eindigt op 26 mei, meld je dan nu aan. Kosten voor deze hele periode zijn €595.
  • Optie 3: wil je vanaf begin april tot en met eind mei, inclusief eventuele her-examen: kosten hiervan zijn €750.

 

Bedrag kan in meerdere termijnen worden betaald.

Voordelen van huiswerkbegeleiding:

  • je leert je huiswerk goed plannen
  • je ervaart thuis dat er minder strijd is over school
  • je leert hoe je je planning uitvoert
  • je hebt meer vrije tijd
  • je krijgt meer zelfvertrouwen
  • je hebt elke dag je huiswerk af

Het léren leren?

Het is lastig om per vak de juiste leerstrategie toe te passen. Samenvatten is één van de meest toegepaste methode om teksten te leren, echter het rendement daarvan is niet equivalent aan de tijd die eraan besteed is. Om dat rendement te verhogen werkt Knobby’s met verschillende methodes die beroep doen op de metacognitieve kennis en vaardigheden. Voor elk vak en scholier is dat anders. De scholier wordt dus uitgedaagd kritisch te kijken naar zijn eigen (leer)gedrag door middel van zelfreflectie.

 

Een ander onderdeel van het léren leren is het nemen van voldoende pauze met beweging en dat staat dan ook hoog in het vaandel bij de begeleiding. Niet alleen de beweging is van belang, maar ook de sociale interactie met de overige scholieren is even zo belangrijk.